جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵

با صدور پیامی صورت گرفت:

ارسال پیام تبریک فرماندار اردبیل به مناسبت گرامی داشت هفته کتاب

پیام تبریک

سید محمد اعتماد اعجازی با صدور پیامی فرا رسیدن سی و یکمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، سیدمحمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل با صدور پیامی فرا رسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به اهالی قلم، فرهیختگان و کتابداران تلاشگر تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

کتاب حاصل یافته­های اندیشه­ورزان و حامل چکیده عقلانیت، خردورزی، تدبر و تجربه اهل علم و معرفت است و چونان آیینه­ای روشن، بخش اعظم ره­آورد تمدن­های ماندگار تاریخ را به نمایش می­گذارد.

وجود کتابخانه­های بزرگ در تمدن اسلامی و اهتمام مسلمانان به امر کتابداری و کتاب­خوانی، گواه بارزی است که حکایت از دیرینگی این علقه نزد هم­مسلکان ما دارد. آیات قرآن، فرمایشات حضرات معصومین(ع) و تأکیدات دانشمندان بزرگ ایران اسلامی، مفصل بسیار مهمی است که شرح آن مجال فراخ­تری می­طلبد و البته مقصود این نوشتار کوچک نیست.

کتاب ارزشمندترین آفریدة بشر، پدیده­ای باشکوه و ارزش و عنصری رشدآفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است که نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلامی پیامبر خوبی­ها نیز بر مبنای آن شکل گرفته است.

از دیرباز  کتابخوانی از دغدغه­های اصلی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و ضرورت جامعه امروز بدان، به کرات در فرمایشات رهبر عظیم­الشأن انقلاب تبلور یافته است. نهادینه­شدن این فرهنگ و دامن­گستری این امر مهم، همراهی و مشارکت تمامی نهادها و دستگاه­های اجرایی را می­طلبد.

اینجانب ضمن گرامیداشت «سی و یکمین دوره  هفته کتاب، کتاب­خوانی و کتابدار»(23 تا 30 آبان) با شعار «آینده خواندنی است»، این مناسبت را به ارباب قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان، کتابداران و دست اندرکاران و تلاشگران عرصه کتاب و اندیشه تبریک عرض می­کنم و از اهتمام کتابداران عزیز که خالصانه و بی­هیاهو در کنج مقدس کتابخانه­ها به ترویج این فرهنگ می­کوشند، از عمق جان، قدردانی می­نمایم.

همچنین، مراتب قدردانی خود را به نیکوکارانی تقدیم می­کنم که در ساخت و تجهیز کتابخانه­های عمومی پیشگام و راه­گشا هستند.

امیدوارم با همت، تلاش، برنامه­ریزی و سیاست­گذاری همه دست­اندرکاران خدوم، شاهد رشد روزافزون شاخص­های کتابخانه­ای در دارالإرشاد باشیم. و من­ا... التوفیق.

سید محمد اعتماد اعجازی

فرماندار اردبیل

ارسال پیام تبریک فرماندار اردبیل به مناسبت گرامی داشت هفته کتاب

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 4 =